Bardzo długo gry były uważane za stratę czasu. Ludzie wręcz demonizowali osoby grające w gry, a same gry nie były uważane za nic dobrego. Czasy jednak się zmieniają, a takich zdań słyszy się coraz mniej. Powstają gry edukacyjne. Jak sama nazwa wskazuje, mają one uczyć. Ale czy naprawdę tak się dzieje?
Gry edukacyjne robione są przede wszystkim dla dzieci. Mają one uczyć stosunkowo łatwych rzeczy, takich jak liczenie, czytanie czy pisanie. Są też takie, które są bardziej rozbudowane. Próbują wtedy uczyć podstawowej wiedzy z języków obcych, przedmiotów przyrodniczych, czy historii. Pomimo tego że dostarczają też wiele nowych wiadomości, mają również dostarczać rozrywki. Nie mogą być nudne i przeładowane informacjami, w takim przypadku szybko znudziły by gracza i nie powróciłby po raz kolejny do gry. Jeśli dziecko z wystarczającym zaangażowaniem będzie grało w grę, jest w stanie zapamiętać z niej bardzo dużo.
Co w takim razie z grami edukacyjnymi dla dorosłych? Na pewno jest o nie o wiele trudniej na rynku. Takie gry muszą zawierać już o wiele więcej informacji, dodatkowo informacje te nie mogą być na poziomie podstawowym bo są one oczywiste dla starszych odbiorców. Umieszczenie takiej ilości wiadomości w grze jest trudne, a gry wtedy są trochę przytłuczone nadmiarem wiedzy. Takie gry są o wiele trudniejsze i nie sprawiają tyle frajdy. Co nie zmienia faktu, że one istnieją i również mają swoich odbiorców, nie jest to jednak tak duża liczba, jak przy grach edukacyjnych dla dzieci.